วันจันทร์ที่ 28 กันยายน พ.ศ. 2558

Distribution

นางสาวพิมพ์พิศา  สังข์สุวรรณ
นักศึกษาปริญญาเอกหลักสูตรบริหารธุรกิจดุษฎีบัณฑิต (D.B.A.07) มหาวิทยาลัยศรีปทุม
รายวิชา BUS 702 ทฤษฎีการจัดการการตลาดเชิงกลยุทธ์ชั้นสูงและแนวคิดเชิงปฎิบัติ
          (Advanced Theories of Strategic Management Marketing Concepts and   
           Practices)  (ผศ.ดร.วิชิต  อู่อ้น)
หลักจากการฟัง Present ของเพื่อนนักศึกษา DBA07

Topic : An analysis of Taiwan’s distribution system

Author : Henry F.L. Chung

Source : International Journal of Retail & Distribution 
            Management, Vol. 29 Iss 2 pp. 89
จาก Model

       แบบแผนแสดงช่องทางการจัดจำหน่าย กีวี่ โดยบริษัท เอ โดยเริ่มจากบริษัทแม่
(สำนักงานใหญ่) ที่ประเทศนิวซีแลนด์ ไปบริษัทในเครือที่ประเทศไต้หวัน ส่งไป
ศูนย์กระจายสินค้า เพื่อส่งต่อไปยัง ตลาดค้าส่ง และค้าปลีก ในส่วนของการ
ตลาดค้าส่ง ส่งต่อไปยังตลาดแบบดั้งเดิมและตลาดผลไม้ชนิดพิเศษ จนไปถึง
ผู้บริโภคขั้นสุดท้าย ส่วนการตลาดแบบค้าปลีก ส่งต่อไปยังผู้บริโภคขั้น
สุดท้ายเช่นกัน
.........................................................

Topic : The Integration of Marketing Flows in Channels of Distribution

Author : Donald J. Bowersox Edward A. Morash

Source : European Journal of Marketing, Vol. 23 Iss 2 pp. 59
จาก Model

     ในบทความได้กล่าวถึง ขั้นตอนในการผลิตสินค้าชนิดหนึ่ง โดยให้สินค้านี้มี 
วัตถุดิบ เอ ถึง เอฟ และในแต่ละวัตถุดิบก็จะมีระยะเวลาในการผลิตและ
ประกอบวัตถุดิบต่างกันออกไป โดยการที่จะผลิตเอฟ จะต้องมี บี ดี อี 
การที่จะผลิต บี จะต้องมีเอ การที่จะผลิต ดี จะต้องมี บี และ ซี 
การที่จะผลิต อี จะต้องมีวัตถุดิบ บี และการที่จะผลิต ซี จะต้องมีวัตถุดิบ 
เอ โดยจะดูระยะเวลารวมในการผลิตจาก ที รวมตัวเลขทั้งหมด
.........................................................
  Topic : The Internet and bank's strategic distribution channel decision

Author : Neil Peter Mols

Source : Internet research
 จาก Model
        Changes in technology impacts distribution channels in financial industry in
 two major ways, firstly through direct impact on the adaptation process: mergers, 
branch closings, and secondly through the impact of customers' behavioral changes.
Both impacts will determine what financial service channel will look like in the future.

.........................................................  
 จาก Model

        The above model uses AHP approach to determine whether customers would 
prefer on-line distribution channel or traditional physical channel.  The structural
factors that help determine in this situation consist of Intangible Factors such as 
Convenience Accessibility, Service Provided and Tangible Factors such as Product
 Variety, Quality, Price that affect customers' 5-step buying process as shown above
......................................................... 

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น