นางสาวพิมพ์พิศา สังข์สุวรรณ
นักศึกษาปริญญาเอกหลักสูตรบริหารธุรกิจดุษฎีบัณฑิต
(D.B.A.07)
มหาวิทยาลัยศรีปทุม
รายวิชา BUS 702 ทฤษฎีการจัดการการตลาดเชิงกลยุทธ์ชั้นสูงและแนวคิดเชิงปฎิบัติ
(Advanced Theories of
Strategic Management Marketing Concepts and
Practices) (ผศ.ดร.วิชิต อู่อ้น)หลักจากการฟัง Present ของเพื่อนนักศึกษา DBA07
Topic : An analysis of Taiwan’s distribution system
Author : Henry F.L. Chung
Source : International Journal of Retail & Distribution
Management,
Vol. 29 Iss 2 pp. 89
จาก Modelแบบแผนแสดงช่องทางการจัดจำหน่าย กีวี่ โดยบริษัท เอ โดยเริ่มจากบริษัทแม่
(สำนักงานใหญ่) ที่ประเทศนิวซีแลนด์ ไปบริษัทในเครือที่ประเทศไต้หวัน ส่งไป
ศูนย์กระจายสินค้า เพื่อส่งต่อไปยัง ตลาดค้าส่ง และค้าปลีก ในส่วนของการ
ตลาดค้าส่ง ส่งต่อไปยังตลาดแบบดั้งเดิมและตลาดผลไม้ชนิดพิเศษ จนไปถึง
ผู้บริโภคขั้นสุดท้าย ส่วนการตลาดแบบค้าปลีก ส่งต่อไปยังผู้บริโภคขั้น
สุดท้ายเช่นกัน
.........................................................
Topic : The Integration of Marketing Flows in Channels of Distribution
Author : Donald J. Bowersox Edward A. Morash
Source : European Journal of Marketing, Vol. 23 Iss 2 pp. 59
จาก Model
ในบทความได้กล่าวถึง
ขั้นตอนในการผลิตสินค้าชนิดหนึ่ง โดยให้สินค้านี้มี
วัตถุดิบ เอ ถึง เอฟ
และในแต่ละวัตถุดิบก็จะมีระยะเวลาในการผลิตและ
ประกอบวัตถุดิบต่างกันออกไป
โดยการที่จะผลิตเอฟ จะต้องมี บี ดี อี
การที่จะผลิต บี จะต้องมีเอ การที่จะผลิต ดี
จะต้องมี บี และ ซี
การที่จะผลิต อี จะต้องมีวัตถุดิบ บี และการที่จะผลิต ซี
จะต้องมีวัตถุดิบ
เอ โดยจะดูระยะเวลารวมในการผลิตจาก ที รวมตัวเลขทั้งหมด
.........................................................
Topic : The Internet and bank's strategic distribution channel decision
Author : Neil Peter Mols
Source : Internet research
จาก Model
Changes in
technology impacts distribution channels in financial industry in
two major
ways, firstly through direct impact on the adaptation process: mergers,
branch
closings, and secondly through the impact of customers' behavioral
changes.
Both impacts will determine
what financial service channel will look like in the future.
.........................................................
The above model uses AHP approach to determine whether customers would
prefer on-line distribution channel or traditional physical channel. The structural
factors that help determine in this situation consist of Intangible Factors such as
Convenience Accessibility, Service Provided and Tangible Factors such as Product
Variety, Quality, Price that affect customers' 5-step buying process as shown above
.........................................................
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น